N8W8 groeit. Daarom gezocht:

strateeg/projectleider
die mooie merken
nóg betekenisvoller laat zijn

 

Betekenisvolle merken maken. Dáár doe ik het voor. Ik ben enorm trots dat we tot de top van Nederland behoren en mogen werken voor droomklanten. Gezien het succes is het tijd om verder te groeien. Denk jij, als je het onderstaande leest, dat dit gaat om je droombaan? Dan kan ik niet wachten om van je te mogen horen. We starten op ZZP-basis en op termijn is mede-partnerschap van N8W8 mogelijk zodat je meebouwt aan je eigen bedrijf. Stuur je motivatie naar rafael@n8w8.nl voorzien van een URL naar je LinkedIn-profiel. Wacht niet te lang, de deadline is 16 februari 2018.

Dank en hartelijke groet,
Rafaël Redczus van Berkel


Onderstaand is waarschijnlijk uitvoeriger dan je normaal gewend bent. Maar als het gaat om je mogelijke droombaan, kun je met meer informatie beter een afweging maken. De leestijd is 8 minuten. Daar gaan we!

Opzet:

  1. Profielschets functie
  2. Achtergrond N8W8
  3. Hoe ziet jou dag er straks uit?
  4. Wat bieden we jou?

1. Achtergrond N8W8

Waarom doen we wat we doen?

Mooie dingen willen maken. Om zo anderen te inspireren met schoonheid en waarheid.

Rafaël (38) heeft het bureau 22 jaar geleden opgericht. Hij heeft een grote voorliefde voor het maken van betekenisvolle merken. Mensen, producten en ideeën die écht waarde toevoegen en waar we zelf van onder de indruk zijn. Door te bouwen aan hun merk, helpen we ze beter hun unieke verhaal uit te dragen en vergroten we hiermee hun impact.

We hebben het geluk de mooiste klussen te mogen uitkiezen. Hierdoor blijft onze kwaliteit hoog en zijn we altijd gepassioneerd over een vraagstuk.


Hoe bereiken we dat?

Wij ontwikkelen identiteiten en activaties voor merken die uitzonderlijk willen zijn. 


Wat zijn onze oplossingen hiervoor?

De producten die we leveren, zijn:

  • Visionaire positioneringen
  • Hoofd-en-hart-rakende merknamen / visuele identiteiten / totaalconcepten / brandmovies van 100 seconden
  • Talk-of-the-town lanceringscampagnes

Technieken die we hierbij gebruiken zijn:

  • The Big Idea
  • De Ultieme Brainstorm

 

Voor wie werken we?

  • Innovatieve startups (Stoov)
  • Scale-ups (The Imagineers)
  • Personen (Koning Willem-Alexander en Marco Borsato)
  • Regio’s (Er gaat niets boven Groningen, Waddeneiland Borkum, Londen aan Zee)
  • Multinationals (we werken aan de toekomst van voeding)
  • Samenwerkingverbanden (we hebben een nieuw internationaal merk ontwikkeld rondom de Blockchain technologie).

In de 22 jaar dat we bestaan hebben we +250 projecten succesvol afgerond.

 

Opvallend aan onze werkwijze

  • We werken alleen aan merken waar we zelf écht fan van zijn. Hierdoor is je werk niet alleen veel leuker, maar hierdoor zijn we ook écht in staat gepassioneerd anderen te overtuigen voor dit merk.
  • We werken zoveel mogelijk serieel. Dat wil zeggen aan 1 project tegelijk. Meestal werken bedrijven parallel waardoor veel klussen tegelijk lopen. Uit ervaring geloven we hier niet in omdat je continue je aandacht moet verdelen over verschillende klanten. Het is veel efficienter, effectiever én bevredigender om gedurende enkele weken je écht in te graven in een vraagstuk en hierdoor in een flow te komen. Zo maak je het meeste impact en is de klant tevens het meest tevreden.
  • We willen uitzonderlijk werk maken. Er is teveel aanbod om grijs te kunnen zijn. Alleen door écht op te vallen, écht keuzes te maken en karaktervol te durfen zijn, kun je iemand beroeren. Opdrachtgevers die gaan voor middelmatigheid kom je dan ook absoluut niet tegen bij N8W8.
  • We werken op projectbasis om de klant vervolgens vooral zelfstandig te maken. Veel van onze conculega’s maken hun klanten afhankelijk zodat ze verzekerd zijn van vervolgopdrachten. Dit is niet onze filosofie en businessmodel. Vervolgklussen zijn vaak minder uitdagend en daarnaast zijn veel opdrachtgevers heel goed in staat er zelf mee aan de slag te gaan. Dat vinden ze juist leuk en zo maken ze zich de materie juist nog meer eigen.

N8W8 is opgericht door Rafaël en bestaat uit een team van 6 experts die op ZZP basis voor N8W8 werken. De filosofie van N8W8 in 100 seconden ervaren? Kijk dan op ons openingsfilmpje op N8W8.nl


2. Profielschets functie

Je werkzaamheden bestaan uit 30% strategie en 70% projectleiding. Bij N8W8 geloven we sterk in een dergelijke mix tussen denker en doener. Van abstract ga je naar concreet en dat maakt je als strateeg realistischer. Je staat immers niet alleen aan de basis van plannen, maar gaat ze als projectleider ook tot leven te laten komen.

Waarheidsvinder

Als strateeg is misschien wel je belangrijkste taak: waarheidsvinding. Dit lijkt op een goede journalist die naar pakkende goede verhalen zoekt, maar wel met een kritische houding. Je neemt niet automatisch alles voor ‘waar’ aan wat de klant zegt en schuift ook een tegenovergestelde mening van hun collega, concurrent of expert uit de markt naar voren. De discussie die dan ontstaat is waardevol om te kunnen bepalen wat er nu werkelijk speelt en wat ons advies zal zijn. Je hebt interviews met mensen van onze opdrachtgever en stelt ze filosofische vragen als “wat maakt je gepassioneerd om hier te werken en niet bij de concurrent?”. Je doet onderzoek waar de kracht van hun concurrenten ligt en waar ze kansen laten liggen. Hierbij werk je nauw samen met Rafaël om gezamenlijk tot een eindoordeel te komen waar de toegevoegde waarde van deze klant nu daadwerkelijk ligt. Dat is een van de waardevolste inzichten die we onze opdrachtgevers kunnen geven en is hét fundament voor de conceptuele en creatieve producten die we voor onze klanten ontwikkelen.

Make it happen

Als projectleider draag je zorg dat de plannen en ideeën realiteit worden. Je stuurt de creatieven aan zodat ze goed begrijpen wat er van hun verwacht wordt. Dit alles binnen de gestelde tijd en budget. Gaandeweg bewaak je dat wat er gemaakt wordt, nog steeds de basisvisie ademt en dat hier zo min mogelijk concessies worden gedaan. Sterker nog, als je denkt dat er zelfs kansen liggen om het te verbeteren, stel je dit voor. Omdat je een centrale rol vervult in de productie, is het belangrijk dat je anderen blijft motiveren en inspireren zodat ze gepassioneerd hun rol kunnen blijven uitvoeren.
Om zo samen uiteindelijk een uitzonderlijk resultaat te kunnen opleveren waar de opdrachtgever jarenlang plezier en profijt van gaat hebben.


3. Hoe ziet jou dag er straks uit?

We beginnen ’s morgens om 9uur met een goede kop koffie bij N8W8 in Hilversum. Zodirect om 10uur komt onze klant - een bekende multinational - op bezoek voor onze visie op hun vraagstuk. Hoe kunnen ze nog meer hun potentie benutten door te bepalen waar ze voor staan en dit helder uit te dragen? Ze willen iets uitzonderlijks en wij gaan dat leveren. Samen met Rafaël Redczus van Berkel neem je de presentatie nog een keer door om ons bezoek zodirect maximaal te inspireren.

De klant komt binnen, opgetogen en barstend van nieuwsgierigheid waar we mee gaan komen. Ze worden ontvangen alsof ze in een Michelinsterren-zaak binnenkomen. Waardig, smaakvol en in een rustgevende ambiance. Je gaat vol verve van start en weet complexe materie beknopt en helder te verwoorden. Bij vragen stel je een wedervraag om ze vervolgens nog beter antwoord te kunnen geven. Op een gegeven moment zijn ze kritisch. We buigen niet met ze mee omdat we een uitgesproken visie hebben op hun vraagstuk. Ze willen concessies doen en het concept afzwakken. Maar we leggen uit dat het resultaat dan meer grijs wordt en minder uitgesproken. Je refereert aan je concurrentieonderzoek en geeft aan hoe belangrijk het voor ze is om op te vallen. Door meer uitgesproken keuzes te maken is dat misschien meer risicovol, maar het is het waard. Ze zijn onder de indruk van onze argumenten en standvastigheid iets uitzonderlijks te willen neerzetten. En ze zijn volledig om.

De klant is akkoord en wil graag dat we de plannen gaan realiseren. Je zet de vervolgstappen uiteen en om 11:30 nemen we van de opdrachtgever afscheid. Om het succes te vieren gaan we lunchen waarna je om 13uur de presentatie aan de klant mailt en de vervolgstappen nogmaals uiteenzet. Tevens neem je onze collega’s en toeleveranciers mee in het enthousiasme van de ochtend. En je zet uiteen wat de plannen zijn en wanneer we hun capaciteit nodig hebben. Zo staat ons team klaar om de plannen te realiseren in middelen: het ontwerpen van een levend en bewegend nieuw logo, het schieten van de brandmovie en het bedenken van een PR-campagne om de nieuwe koers duidelijk te maken.

Jij zult de komende weken de spin in het web zijn. Zodat datgene wat er gemaakt wordt niet afzwakt qua concept, passend blijft bij wat de klant écht nodig heeft, en dat alles binnen het budget en de tijd.


4. Wat bieden we jou?

  • Als je ook houdt van mooie dingen maken, op het grensvlak van storytelling/strategie/design/marketing, dan is dit misschien wel je droombaan
  • Ondersteuning d.m.v. coaching om samen met de besten in hun vak het maximale uit je talent te halen
  • Inspirerende werkomgeving
  • Start: Q1/Q2 2018
  • Opleidingsniveau: WO
  • Ervaring: minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider óf strateeg
  • Taal: perfecte beheersing van Nederlands en goede beheersing van Engels i.v.m. internationale klanten
  • Werkgebied: NL met gemiddeld 1-2x per jaar een bezoek aan het buitenland
  • Werklocatie: deels in N8W8 in Hilversum, deels op locatie bij de opdrachtgever / deels vanuit je eigen huis.
  • Dienstverband: 2 dagen (16uur) per week op ZZP basis. Je houdt dus tijd over om zelf andere projecten er naast te doen. Het is de intentie om op termijn het aantal dagen te laten toenemen.
  • Salaris 2018: € 7.500,- obv 40 urige werkweek. Gezien het aanvankelijke 2-daagse dienstverband is het maandsalaris bij start naar ratio: € 3.000,-.
  • Toekomstperspectief: op termijn is mede-partnerschap van N8W8 bespreekbaar.